VR Rekvisition – PCVR Review

0

Lästid:3 minuter, 26 sekunder

Utvecklad av Arcadia och publicerad av Spheroom, vi har en zombiehord VR-titel. Ursprungligen publicerad 20e Oktober 2022 Requisition VR är ett action-överlevnadsskjutspel som håller dig på tårna.

Horden är här

Följ med mig när jag kollar in denna tidiga tillgång för att se vad Requisition VR har att erbjuda när den debuterar.

Gameplay

Som nämnts tidigare är Requisition VR en FPS-zombiehordtitel. Med det kommer den förväntade zombieupplevelsen. Någon sorts naturkatastrof eller fenomen händer (i det här fallet dimman) och innan vi vet ordet av är de döda inte döda och håller sakta men säkert på att dö. Det är upp till dig och dina följeslagare om ni väljer att samarbeta för att hitta lösningen. Hela tiden fortsätter guden att sprida sig, och fler och fler människor vänder sig.

Du tänker förmodligen, vad kan detta erbjuda mig annorlunda än andra virtuella verklighetsupplevelser med ett liknande scenario. Eller kanske till och med VR FPS shooters i allmänhet. Rekvisition VR ger dig inte bara närstridsvapen och gevär. Arcadia har gjort en extra mil för att låta dig skapa. Detta innebär att du snabbt lär dig att bli Kevin McCallister i den zombieapokalyptiska världen. Till exempel skapar en lövblåsare och en blåslampa en episk eldkastare.

Berättarskärmar som visar 3 alternativ.
Tecknade filmer måste vara en lugn promenad i parken

Dessutom, när det kommer till vapen och hantverk, är föremål i spelet slumpmässiga (eller åtminstone var de för mig). Detta betyder att du kan få något slumpmässigt eller potentiellt landa dig själv en episk AR. Det är både häftigt och lite tråkigt. Detta ger dig självklart en utmaning om du får något under pari. Jag har inte haft en chans att spela denna multiplayer ännu. Men om du får samma loot i singleplayer som i multiplayer. Detta kan potentiellt orsaka argument.

Grafik och ljud

När det kommer till grafik sitter Requisition VR där uppe med massor av andra titlar av dess storlek. Resurserna som används i spelet är inte särskilt realistiska, men de ser bra ut och påverkar inte spelet. Jag tror att när det kommer till VR så blir grafiken bättre när vi går igenom VR-färdplanen. Men om spelmekaniken inte finns där kommer spelet att misslyckas.

När det kommer till ljud ligger fokus på ljudeffekter i spelet. När allt kommer omkring, om du inte hör ljud från zombiehjärnan har du inte roligt, eller hur? Lyckligtvis har vi ett bibliotek med episka ljudeffekter. Allt från hantverk och vapen till att slå zombies är perfekt.

Bilden visar en hord av zombies som bekämpas av spelarkontrollerade karaktärer.
Det är min stolpe!

Livslängd

Det kommer att finnas flera spellägen i Requisition VR, singel- och multiplayer-kampanjer. Att ha båda på en hög nivå med möjligheten att lägga till ytterligare lägen under var och en av dessa rubriker kommer att ge mycket spel. Det ska bli intressant att se hur spelet utvecklas och utvecklas efter den fullständiga releasen.

Det finns inte bara ovanstående, Arcadia har även utvecklat innehåll för spelet för speciella helgdagar. Till exempel under julen såg vi festligt innehåll inklusive nya vapen.

Slutgiltiga tankar

Min tid i Requisition VR var rolig och pistolmekaniken fungerade extremt bra och mycket bättre än närstrid. Jag tyckte att spårningen var lite avstängd ibland, men för det mesta var den smidig. Som nämnts tidigare är detta spel fortfarande tidigt tillgängligt och har potential att förändras. Jag kan föreställa mig att när vi närmar oss en fullständig release kommer vi att se ännu smidigare och mer uppslukande spel och jag kan inte vänta med att kolla in det. För alla dessa VR-älskare där ute, för priset, tycker jag att det är värt att kolla in och se den förödelse du kan orsaka.

Friskrivningsklausul: En kod mottogs för att skriva denna recension.

Tummen kultur

Youtube | Facebook | Twitter | Instagram | Disharmoni | Podcast